اینبادی ایران

بادی انالایزر برای لاغری سریع و تناسب اندام

اینبادی ایران

بادی انالایزر برای لاغری سریع و تناسب اندام

هر آنچه باید از بادی آنالایزر بدانید

بادی آنالایزر دستگاهی است که فرد می ‌تواند برای اندازه‌گیری وزن و ترکیب بدن خود در خانه از آن استفاده کند. اصطلاح "ترکیب بدن" به درصد نسبی چربی، ماهیچه و آب در داخل بدن اشاره دارد. درک اینکه چقدر چربی و ماهیچه بدن را تشکیل می‌دهند می‌تواند یک ابزار مهم برای افرادی باشد که به دنبال پی‌گیری سلامت کلی خود هستند.

در این مقاله، ما اطلاعاتی در مورد نحوه کار انواع بادی آنالایزر و اینکه آیا آن‌ها یک تخمین دقیق از درصد چربی بدن یک فرد را ارائه می‌دهند، فراهم می‌کنیم . همچنین به بررسی تفاوت تیپ های بدنی می پردازیم. اگرچه این فن‌آوری در حال بهبود است, اما به سختی می ‌توان یک اندازه‌گیری دقیق چربی بدن را از طریق بادی آنالایزر به دست آورد.

انواع بادی آنالایزر همچنین امپدانس سنج نامیده می‌شود برای عموم مردم در دسترس هستند. نتایج حاصل از بررسی این دستگاه مقیاس چربی بدن می‌تواند متفاوت باشد. اندازه‌گیری چربی بدن شما می‌تواند به عوامل بسیاری از جمله کیفیت دستگاه و میزان هیدراته بودن شما بستگی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

بادی آنالایزر چگونه کار می کند؟

بادی آنالایز بدن از آنالیز امپدانس بیوالکتریکی (BIA) برای تخمین درصد نسبی بافت ها و مواد مختلف در بدن استفاده می کند. BIA ایمپالس الکتریکی ضعیف را از طریق بدن می‌فرستد . ایمپالس ها با سطوح مختلفی از مقاومت و یا " مقاومت " از بافت‌های مختلف و مواد برخورد می‌کند. همچنین تفسیر نتایج بدن با این دستگاه نیز قابل اجراست.

سپس مقیاس‌ها از یک فرمول ریاضی استفاده می‌کنند که ارزش مقاومت الکتریکی با اطلاعات مربوط به سن ، ارتفاع و جنسیت فرد را در بر می‌گیرد . افراد معمولا ً این اطلاعات را از طریق گوشی هوشمند یا دیگر ابزار الکترونیکی تامین می‌کنند. با توجه به قیمت بادی آنالایزر و سطح کیفی آن، این دستگاه به تمام افراد پیشنهاد خواهد شد.

سپس فرمول ریاضی درصد نسبی موارد زیر را تخمین می‌ زند.

·         کل چربی

·         ماهیچه

·         آب

·         چگالی استخوان

چربی بیشتر از ماهیچه یا آب است. به این ترتیب, مقادیر مقاومت بالاتر منجر به محاسبه درصد بیشتری از چربی بدن می‌ شوند.

آیا بادی آنالایزرها دقیق هستند؟

مقیاس‌های چربی بدن، تخمینی دقیق از فرد را ارائه می‌دهند. با این حال، آن‌ها خیلی دقیق نیستند. مطالعه ۲۰۱۶ نشان داد که روش BIA اندازه‌گیری ترکیب بدن در هنگام استفاده از فرمول ریاضی , درست است . با این حال , مقیاس چربی بدن که محققان مورد آزمایش قرار دادند از فرمول دقیق برای تخمین زدن bfp استفاده نکردند.

همچنین در سال ۲۰۱۶ ، گزارش‌های مصرف کنندگان تست شش مقیاس چربی بدن مختلف را انجام دادند . ابتدا ، محققان از یک ماشین مبتنی بر آزمایشگاه به نام a Pod برای گرفتن اندازه‌گیری‌های دقیق چربی بدن استفاده کردند . سپس آن‌ها این نتایج را با داده‌هایی مقایسه کردند که از استفاده خانگی از مقیاس‌های چربی بدن استفاده می‌کردند .

مزایا و معایب استفاده از بادی آنالایزر

مزیت اصلی بادی آنالایزر، استفاده از آن در خانه کار راحتی است. استفاده از این مقیاس‌ها آسان و بی‌خطر است. همچنین تا زمانی که مقیاس‌ها در اندازه های خود ثابت باشند. آن‌ها می‌توانند به فرد کمک کنند تا تاثیر رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را در طول زمان دنبال کند .

با این حال ، مقیاس‌های چربی بدن روشی دقیق برای تخمین زدن bfp نیستند . طبق گفته پزشکان ، آن‌ها معمولا ً میزان bfp را با مقدار زیاد تخمین می‌زنند یا ناچیز می‌شمارند . همچنین مقیاس‌های چربی بدن نیز نمی‌توانند نشان دهند که چربی بدن فرد در کجا ذخیره شده‌است . مکان چربی بدن در هنگام ارزیابی مستعد بودن فرد در برابر بیماری , یک مورد مهم تلقی می‌شود . به عنوان مثال , مطالعه ۲۰۱۶ انجمن بین افزایش چربی شکمی و خطر بالاتر توسعه بیماری‌های قلبی عروقی را نشان داد .

چاقی بدن در مقابل BMI

شاخص توده بدنی ( BMI ) از قد و وزن یک فرد برای رسیدن به یک ایده کلی در مورد اینکه آیا وزن آن‌ها به احتمال زیاد بر سلامتی آن‌ها تاثیر می‌گذارد ، استفاده می‌کند . طبق مراکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ها ( CDC ) ، BMI ابزار خوبی برای کنترل این که آیا یک فرد اضافه ‌وزن دارد یا خیر، یک ابزار خوب است . با این حال ، چربی بدن را به طور مستقیم اندازه‌گیری نمی‌کند . همچنین وزن ماهیچه یک فرد را در نظر نمی‌گیرد . ورزش می‌تواند به فرد کمک کند که چربی را از دست بدهد و ماهیچه کسب کند . در حالی که ماهیچه از چربی است , وزن بدن فرد ممکن است در نتیجه ورزش افزایش یابد .

فرد می‌تواند از مقادیر bfp و مقادیر BMI برای کمک به هدایت رژیم غذایی و ورزش خود استفاده کند . اگر هر کدام از این مقادیر بالاتر از میانگین است ، فرد باید پزشک آن‌ها را ببیند . مقادیر بالاتر می‌تواند خطر افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی را نشان دهد . استفاده از BMI یا bfp زیر محدوده توصیه‌شده ، خطرات سلامتی نیز دارد .

تفاوت BMI با BMR در چیست؟

BMI به دنبال شاخص توده بدنی است . وزن شما از جرم و ارتفاع بدن شما تعیین می‌شود و با معادله زیر محاسبه می‌شود.

BMI = جرم بدن در کیلوگرم

در حالی که BMI بین ۵ / ۵ kg / m2 و ۲۵ کیلوگرم / m2 نرمال در نظر گرفته می‌شود , طبقه‌بندی‌های متفاوت عبارتند از:

-        گروه چاقی مفرط

-        طبقه چاقی مفرط

-        چاقی مفرط

-        چاقی کلاس l

-        چاقی کلاس ll

BMR چیست؟

مورد دیگری که ما با آن روبرو می شویم BMR یا نرخ متابولیک پایه است. حال , تنها برای گیج‌کننده‌تر کردن همه چیز, BMR اغلب با rmr ( نرخ متابولیک استراحت ) با هم مقایسه می‌شود که به عنوان ree ( مخارج قطعی انرژی ) نیز گفته می‌شود !

با وجود اختصارات، BMR ، rmr و ree همگی به سادگی تکنیک‌های مورد استفاده دانشمندان برای اندازه‌گیری مقدار انرژی لازم برای انجام عملکردهای بدنی نرمال هستند . چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که حتی اگر تمام روز را روی مبل دراز بکشید، بدن شما همچنان مقدار مشخصی کالری می سوزاند تا شما را زنده نگه دارد، تا انرژی لازم برای عملکرد هایی مانند تنفس، گردش خون و تنظیم حرارت را تامین کند.

برای اندازه‌گیری BMR واقعی , این تست باید در یک اتاق تاریک , پس از هشت ساعت خواب و ۱۲ ساعت به سرعت انجام شود , و لازم است که فرد در تاسیسات آزمایش بخوابد . به طور خلاصه , BMI به دنبال شاخص توده بدنی است و با قد و وزن شما مرتبط است . در حالی که BMR , یا rmr , مقدار کالری که بدن شما نیاز دارد انجام می‌دهد را نشان می‌دهد .

انواع مدل های این بادی

چندین روش برای ارزیابی ترکیب بدن در انسان استفاده شده است که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. روش‌های امپدانس بیوالکتریکی اغلب بر اساس تعداد فرکانس‌های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل طبقه‌بندی می‌شوند.

BIA اغلب به دستگاه‌های تک فرکانس اطلاق می‌شود، در حالی که دستگاه‌های چند فرکانس به‌عنوان «طیف‌سنجی بیوالکتریکی» (BIS) شناخته می‌شوند. زیرا از «طیف» فرکانس‌ها استفاده می‌کنند. مشخص نیست که چه تعداد فرکانس لازم است تا یک دستگاه BIA به عنوان یک دستگاه BIS در نظر گرفته شود، با این حال، اصول کارکرد دستگاه ها یکسان است.

BIA دستی

انواع مختلف BIA در دسترس هستند. از جمله ابزارهای دستی و پایش پا. ماشین‌های BIA دستی، رسانایی یک جریان متناوب کوچک را از طریق بدنه فوقانی مورد ارزیابی قرار می‌دهند و برای محاسبه ترکیب بدن بعد از آن با متغیرهای وزن ، ارتفاع ، سن ، و جنسیت تنظیم شده‌اند. این روش ممکن است در یک محیط میدان به خاطر راحتی آن مفید باشد.

پا به پا BIA

مشابه روش‌های bia دستی، BIA پا به پا شامل یک فرد ایستاده در مقیاس‌ها با چهار الکترود با جریان پایین سطح عبور است . مسیر جریان الکتریکی ممکن است بین این روش و روش کنترل دستی متفاوت باشد و می‌تواند به طور بالقوه نتایج ترکیب بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد; هر چند که این موضوع بعدا ً در مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد.

دست به پا BIA

BIA با پای پیاده از الکترودهای موجود در یک صفحه پایه بالا ، و همچنین الکترودهای موجود در دست ، برای تعیین کل اندازه‌گیری بدن استفاده می‌کند . از آنجا که روش‌های دستی و پا به پا ممکن است به ترتیب برای مقاومت پایین یا بالاتر بدن توضیح داده نشود ، منطقی است که فرض کنیم که اندازه‌گیری دست به پا می‌تواند ترکیب‌بندی تمام بدن را بهتر از جایگزین‌ها نشان دهد .

بهترین بادی آنالایزر کدام است؟

وقتی بحث بر سر آنالیز ترکیب بدن به عمل می‌آید , دقیق‌ترین نوع اسکن ممکن است اسکن DEXA باشد . DEXA پرتو ایکس با انرژی دوگانه , به شما نتایج دقیق درصد چربی بدن , جرم بدن لاغر , توده عضلانی اسکلتی را فراهم می‌کند و اغلب توسط متخصصان برای پیش‌بینی پوکی استخوان با اندازه‌گیری چگالی معدنی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

بادی آنالایزر  DEXA چگونه کار می‌کند؟

ماشین DEXA با حداقل نوردهی در معرض تابش ، دو تیر اشعه ایکس را در استخوان هدف قرار داده و یک اسکن کامل ۱۰ - ۱۰ دقیقه‌ای را انجام می‌دهد . جایی که یک اشعه ایکس منظم می‌تواند بعد از ۴۰ درصد از دست رفتن استخوان ، تغییرات در چگالی استخوان را نشان دهد ، DEXA تغییرات را به کوچکی ۱ درصد تشخیص می‌دهد - که آن را حساس‌تر و دقیق می‌سازد . این آمار به شما ایده دقتی را می‌دهد که ترکیب بدن و محتوای چربی با اسکن DEXA اندازه‌گیری می‌شوند .

اسکن DEXA بسیار ایمن است - با کم‌ترین خطر مرتبط با قرارگیری در معرض تشعشع , که خطر کمی برای سرطان دارد . DEXA شما را در معرض یک دهم میزان تشعشع منتشر شده در طول یک اشعه ایکس قرار می‌دهد - که در مورد همان چیزی است که شما در یک شرکت هواپیمایی بین‌قاره‌ای با آن مواجه خواهید شد . مزایای داشتن یک اسکن مغزی بسیار بیشتر از خطرات بالقوه است .

چه زمانی باید از بادی آنالایز DEXA استفاده کرد؟ این دستگاه برای هدف فراهم کردن یک آنالیز کامل و جامع از ترکیب کلی بدن شما از جمله درصد چربی بدن , وزن کلی بدن , جرم ماهیچه و بیشتر استفاده می‌شود . شما به طبقه بالا برده می‌شوید تا the را کامل کنید , فرایندی که کم‌تر از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد .

نرخ متابولیک پایه ( BMR ) چیست؟

BMR مخفف نرخ متابولیک پایه است . گاهی اوقات به عنوان نرخ متابولیک و یا متابولیسم اساسی نوشته می‌شود. این یک امتیاز است که برای تعیین مقدار انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بدن شما به انجام ابتدایی‌ ترین توابع نیاز دارد که شما را زنده نگه می‌دارد در حالی که در حالت استراحت هستید . این کار با استفاده از یک فرمول محاسبه می‌شود و براساس ویژگی‌های فیزیکی ویژه‌ای است که برای شما منحصر به فرد هستند .

همه ما به انرژی برای نفس کشیدن ، ضربان قلب ، ارتباط سیستم عصبی ، گوارش ، سیستم غدد درون‌ریز و چیزهای دیگر نیاز داریم . بنابراین ، حتی زمانی که بدن کاملا ً در خواب است، ما در حال سوختن انرژی هستیم. .

ما میزان انرژی مصرفی خود را اندازه‌گیری می‌کنیم و از آن برای سوخت دادن وظایف بدنی اساسی در کالری استفاده می‌کنیم .چند کالری که یک فرد سوختگی‌های بدن برای سوخت اولیه بدن دارد , نرخ متابولیک پایه آن‌ها ( BMR ) است و از فرد به فرد دیگر فرق می‌کند.  BMR یک فرد می‌تواند بسته به عوامل خاصی از جمله قد ، وزن ، ژنتیک ، ترکیب بدن ، سن و جنسیت تغییر کند.

به عنوان مثال ، ماهیچه کالری بیشتری دارد . بنابراین اگر عضلات بیشتری نسبت به چربی داشته باشید ، BMR شما از فردی با چربی بالا، بیشتر خواهد بود .

نمونه ای از امتیاز BMR چیست؟

امتیاز BMR شما یک عدد است که به این موضوع اشاره دارد که چند کالری که در بقیه مصرف می‌کنید ، چقدر است. بیشتر BMR مردم بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ است . این به این معنی است که آن‌ها باید هر روز بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری مصرف کنند تا وظایف اصلی خود را در حالی که در حالت استراحت قرار دارند ، به دست آورند.

ایا می شود از BMR برای کاهش وزن استفاده کرد؟

BMR شما یک ابزار مفید در تعیین میزان کالری که شما باید از رژیم غذایی روزانه خود می‌برید به منظور از دست دادن وزن صحیح است. BMR یک ابزار رژیم غذایی نیست اما دانستن BMR شما می‌تواند به توقف شما از محدود کردن کالری خیلی زیادی کمک کند که شما را بی‌حال ، کج‌خلق و گرسنه رها می‌کند . این دلیلی است که رژیم‌های غذایی شکست می‌خورند - به این دلیل که این روش بهترین نقطه شروع برای کاهش وزن پایدار نیست .

برای کاهش وزن خود از طریق BMR روش های زیر را انجام دهید

1.     اول BMR شخصی خود را محاسبه کنید. با این محاسبه حداقل تعداد کالری را که باید هر روز بگیرید را در نظر خواهید  گرفت.

2.            سپس شما باید بدانید چند کالری هر روز نیاز دارید تا وزن فعلی خود را حفظ کنید؛ بنابراین می‌توانید کالری را کم کنید تا حد کالری ایده‌آل روزانه برای شما تعیین شود. این عدد باید در جایی بین BMR شما و تعداد کالری که برای حفظ وزن فعلی خود لازم است باشد.

به عنوان راهنما، میانگین کالری مردان حدود ۲۵۰۰ کالری است و زنان به طور متوسط به ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز دارد تا وزن خود را حفظ کند. با این حال، ما کاملا متفاوت هستیم. بنابراین محاسبه کالری خود براساس مشخصات فردی شما بیش‌ترین دقت را خواهد داشت.

همچنین باید سطح فعالیت فیزیکی خود را در نظر بگیرید. اگر شما یک شغل فعال داشته باشید و یا به طور مرتب ورزش کنید، نیازی نیست که به اندازه فردی که زندگی غیر فعال و متحرک داشته وزن کم کنید. بنابراین ، باید همیشه به عنوان یک حداقل ، تعداد کالری که برای حفظ وظایف اولیه به همان اندازه که بر BMR شما نشان داده می‌شود را داشته باشید.

با انواع تیپ های بدنی آشنا شوید.

یکی از دلایلی که چرا مردم به یک ورزش قابل تنظیم برای اهداف تناسب شان نیاز دارند , این است که بدن همه متفاوت است . در حقیقت , سه نوع بدن مختلف وجود دارد. این نوع بدن شما است که نشان می‌دهد چگونه به انواع خاصی از آموزش و دریافت غذا واکنش نشان دهید.

سه نوع بدن مختلف عبارتند از: اکتومورف، اندومورف، مزومورف که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند که می‌تواند به شما کمک کند مشخص کنید کدام نوع بدن دارید . سپس شما می‌توانید تمرین و عادات غذایی خود را براساس آن تنظیم کنید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید.

نوع بدن Ectomorph

·         بلند و لاغر

·         قاب ظریف

·         Hardgainer عضله سازی و چربی سازی را دشوار می داند

·         بدنی شبیه به دونده ماراتن

·         متابولیسم سریع

اگر نوع بدن ectomorph داشته باشید, متوجه خواهید شد که برای شما سخت است که ماهیچه و چربی را به دست آورید. برای کمک به این موضوع, باید حرکات ورزشی مرتبط را انجام دهید. به این دلیل است که شما از گروه‌های ماهیچه‌ای بیشتری در یک تمرین استفاده می‌کنید.

تغذیه:

آن‌هایی که نوع بدنشان ectomorph است می‌توانند با خوردن کربوهیدرات بیشتر از endomorphs و mesomorphs فاصله بگیرند. با این حال, این به این معنی نیست که شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید بخورید و روی بدن تان تاثیر بگذارید .

نوع بدن اندومورف

·         ساختار تنومند

·         بدنه پهن تر

·         سوخت (اعم از ماهیچه و چربی) را در نیمه پایینی بدن آنها ذخیره می کند

·         عضله بیشتری نیز دارد اما معمولاً با چربی بیشتری همراه است

·         دارای بهترین مزیت قدرتی در بین سه تیپ بدنی مختلف است، اما ممکن است لاغر ماندن برایتان دشوار باشد.

·         متابولیسم کند.

برای کمک به بدن برای کاهش چربی، بهتر است افرادی که این نوع تیپ بدنی را دارند، تمرینات هوازی شدید خود را با تمرکز بر تمرینات تناوبی مانند HIIT (تمرین تناوبی با شدت بالا) به جای LISS (کاردیو حالت پایدار با شدت کم) افزایش دهند. آنها باید به طور کلی بدن خود را برای دیدن نتایج آموزش دهند و فقط روی یک منطقه تمرکز نکنند.

افراد با بدن Endomorphs باید برنامه غذایی سخت‌تری نسبت به بقیه داشته باشند . بر خلاف ectomorphs، افراد باید کربوهیدرات کمتری مصرف کرده و دریافت پروتیین بیشتری را افزایش دهند . آن‌ها باید از کربوهیدرات ساده مانند نان سفید اجتناب کنند و غذاهای پیچیده ‌تری بخورند.

نوع بدن Mesomorph

·         وسط انواع بدن

·         می تواند به طور همزمان لاغر و عضلانی باشد

·         ساخت ورزشی طبیعی با عضلات کاملاً مشخص

در بین ectomorph و endomorph نوع بدن mesomorph وجود دارد. ایجاد ماهیچه و از دست دادن چربی به ترتیب آسان‌تر از تیپ های بدن است.

به همین دلیل است که در نوع بدن mesomorph به این معنی است که شما مجبور نیستید برای رسیدن به نتیجه به طرز سرسام آوری سنگین شوید. شما می‌توانید پیشرفت کنید و وزن خود را کاهش دهید. با این حال بهتر است ورزش‌های هوازی را نیز انجام دهید.

اگر یک نوع بدن mesomorph دارید, برنامه غذایی شما باید شامل مقادیر مساوی پروتئین و چربی , با مقدار متوسط کربوهیدرات شده از بقیه باشد. همانطور که با گروه بدنی ectomorph و endomorph اشاره کردم , شما باید هنوز روی کربوهیدرات‌های پیچیده تمرکز کنید تا به انرژی بدن خود کمک کرده و به شیوه‌ای پایدار و  .




https://inbody.ir/  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد